Rondreis China 16 mei - 20 juni 2014

15 juni 2014 - Datong, China

Dag 30: Vanmorgen hebben we de Wang's Courtyard bezocht, een gigantisch complex. Bestaande uit vele binnenplaatsen en 313 vertrekken, het was van de familie Qiao. Hier werd ook de film Raise the Red Lantern opgenomen. Dit gehele complex is ommuurd. Vervolgens hebben we de 1400 jaar oude tempel Shuanglin bezocht, ook hier hebben we over de muur gelopen, de beelden waren erg stoffig dit kwam omdat buiten om de tempel heen nieuwe wegen werden aangelegd. Na afloop hebben we wat gedronken bij de plaatselijke bevolking dat was heel erg leuk.

Dag 31: Na een rit van 5 uur in een zeer comfortabel busje zijn we aangekomen in Datong. Alle snelwegen zijn hier tol wegen, standaard wordt hier op de tweede baan gereden, zodat er links en rechts ingehaald kan worden, van de verkeersregels weten we tot op heden nog niet hoe het werkt, alles krioelt door elkaar heen, er wordt ontzettend veel getoeterd. Toen we aankwamen was er net een afsluiting van een conferentie in ons hotel, wat een gekwek allemaal, de chinezen zijn erg luidruchtig. Morgen gaan we weer op pad om iets te bekijken.